Internships

29-12-2020

Op oceaan oversteeg moet je toch echt wel wat meer leren over zeilen en de verschillende rollen aan boord. Niet iedereen vind het leuk om je locatie in een kaart te zoeken en noteren, ook niet iedereen vind het leuk om aan een lijn te trekken.

Hierom doen we verschillende internships. Iedereen geeft zich op voor 3 internships en die doen ze dan per stuk voor 3 dagen. Deze internships verschillen erg per rol. Ik heb me opgegeven voor Deckhand, Bosun en Engineer. Mijn eerste rol was engineer. Hier liet Sake ons het programma zien van preventive maintenance and repair, dus wat allemaal moest gedaan woorden en zei: "Nou en nu gaan jullie dit dus doen, we gaan de olie vervangen in de stuurboord generator, succes." Hij liet ons heel praktisch gewoon werken, wat ik erg leuk vond. Terwijl vrienden van mij 1 st Mate deden en zei leerde waar alle brandblusser waren en allemaal theorie over veiligheid, en zij vonden dat leuk. Toch wel interessant om te zien hoe iedereen in dat opzicht anders is. Bij deckhand leerde we zeilen habour storen (netjes vouwen) en de leiding nemen met zeilen hijsen. En kwamen we erachter dat twee deckhands en een bosun niet samen konden uitzoeken hoe je een zeil vouwt......

Bij de bosun internship hebben we geleerd hoe je mousings maakt (Wat ik 3 dagen later mocht gebruiken, toen ik in mijn eentje op 40 meter hoogte een mousing mocht vervangen). We hebben geleerd hoe de bosunstore is ingericht en allemaal andere dingen.

We hebben veel geleerd en ook veel hiervan gebruikt tijdens de scheepsovername.

© 2020 Worlds Collide. Alle rechten voorbehouden.
Mogelijk gemaakt door Webnode
Maak een gratis website. Deze website werd gemaakt met Webnode. Maak jouw eigen website vandaag nog gratis! Begin